Efficiënte afhandeling van aanvragen voor Gardena Acties & Promoties

Klant Husqvarna Group Oplossing

Website en backoffice portaal voor Gardena Acties & Promoties

Bekijk resultaat
Project voor Husqvarna Group

Acties bij producten van Gardena

Gardena is internationaal bekend voor hun producten op het gebied van tuinverzorging en terug te vinden bij miljoenen huis- en tuinbezitters wereldwijd. Actief sinds 1961 en sinds 2007 onderdeel van de Husqvarna Group is Gardena uitgegroeid tot het grootste merk voor hoogwaardig tuingereedschap in Europa, met vestigingen in meer dan honderd landen overal ter wereld.

Aan de aanschaf van vele producten van Gardena zijn interessante acties gekoppeld. Dit varieert van geld terug tot gratis producten. Om in aanmerking te komen voor een actie, heeft Husqvarna Group aan Speak gevraagd de bestaande actie-website te vernieuwen en hieraan gekoppeld een nieuw backoffice portaal te koppelen voor het nog efficiënter verwerken van de aanvragen.

Schaalbare oplossing voor het verwerken van aanvragen

Speak heeft op basis van de website van Gardena.com en beschikbare huisstijlelementen een doeltreffend UX en UI design gerealiseerd, zodat de actie-website als verlengstuk van de Gardena corporate website kan fungeren. Het belangrijkste doel was om een website te ontwikkelen waar klanten eenvoudig lopende acties kunnen claimen. Om een flexibele en gebruiksvriendelijke omgeving te creëren, is de webapplicatie ontwikkeld op het Umbraco CMS-platform.

 

Door gebruik te maken van de uitgebreide API's en de flexibele datastructuur van Umbraco, is het nieuwe backoffice portaal gekoppeld aan de Gardena actie-website. Het door Speak gerealiseerde backoffice portaal automatiseert veel van de stappen in het afhandelingsproces, van de initiële aanvraag tot de uiteindelijke afhandeling, met als resultaat dat de verwerking van aanvragen vele malen sneller gaat.

Het resultaat

De nieuwe website en backoffice portaal leiden tot een significante verbetering van de klanttevredenheid en operationele efficiëntie. De toegankelijkheid en de gebruiksvriendelijkheid van de website zorgen voor een toename in de deelname van klanten aan acties, terwijl de integratie met het backoffice portaal de verwerkingstijd van aanvragen aanzienlijk verkort.

 

Het resultaat toont aan dat technologische oplossingen, wanneer goed geïmplementeerd, niet alleen operationele efficiëntie kunnen verbeteren, maar ook de merkbeleving kunnen versterken en de klanttevredenheid kunnen verhogen.

Gardena Quote V2
Quote mark
De goede samenwerking tussen GARDENA en Speak heeft geresulteerd in een applicatie, die een duidelijke stap voorwaarts betekent ten opzichte van de vorige oplossing en waar we weer een aantal jaar mee vooruit kunnen. De interface is uiterst gebruiksvriendelijk, waardoor klanten moeiteloos hun weg vinden in het aanvragen van onze promoties. De efficiëntie van het backoffice portaal heeft de verwerkingstijd aanzienlijk verkort, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid en minder werkdruk bij ons personeel.

Alwin van der Pluym,
Marketing, Communicatie & PR | Husqvarna Nederland BV - GARDENA Division

Rutger Blauwe Muur
Weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Rutger helpt je graag verder om alle mogelijkheden te bespreken!

Bekijk ook deze cases