De term narrowcasting is even veelzijdig als verwarrend: digital signage, digital out of home, electronic point of communication, electronic display networks: het staat allemaal voor hetzelfde communicatiemiddel. Met narrowcasting wordt op een specifiek moment een specifieke doelgroep bereikt met een specifieke boodschap. Het middel hiervoor is een digitaal beeldscherm.
Tips voor succesvolle narrowcasting
Narrowcasting wordt in steeds meer branches toegepast. Speak heeft vanuit haar werkwijze en projectaanpak tien bruikbare tips geformuleerd voor succesvol communiceren met narrowcasting:
Bepaal de doelstelling
Wat wil je met de inzet van narrowcasting bereiken? Bedenk vooraf goed voor welk doel de narrowcasting wordt ingezet. Meet de doelstelling en stel bij waar dit nodig blijkt te zijn.
Kies een strategische locatie
Kies de plek waar het beeldscherm komt te hangen zorgvuldig. De grootte van het scherm, het lichtinval en de looplijn van de doelgroep zijn vervolgens belangrijke zaken waar rekening mee moet worden gehouden.
Maak de communicatie interactief
Door te kiezen voor touchscreens kan er interactief worden gecommuniceerd. Zo kan er meer informatie over de gebruiker worden verkregen.
Maak narrowcasting meetbaar
Met behulp van bijvoorbeeld gezichtsherkenningssoftware is het mogelijk om de behoefte en belangstelling van de doelgroep te monitoren en te analyseren.
Content is King
Goede content zorgt voor succesvolle narrowcasting. Actuele en kwalitatief goede informatie is een must om de doelgroep goed te bereiken.
Zorg voor actualiteit
Op het juiste moment de juiste boodschap aan een specifieke doelgroep presenteren, is de sleutel voor het succes van narrowcasting. Informatie moet daarom op een makkelijke manier direct gewijzigd kunnen worden. Bekijk de mogelijkheden om content automatisch te laten instromen.
Meer weten over narrowcasting en de mogelijkheden voor uw organisatie? Neem gerust contact op!